Kostnadsfria mötesrum

Föreningarnas Hus har tre lokaler att boka kostnadsfritt för administrativa möten, t ex års-, medlems- och styrelsemöten, personal/arbetsgruppsmöten, funktionärsutbildning, studiebesök.

Röda rummet
Det röda mötesrummet rymmer 14-16 personer i sin standardmöblering. Det är utrustat med takmonterad dataprojektor, whiteboard, stolar och bord. Om ni vill kan ni möblera om Röda rummet till ”biosittning” med plats för ca 20 personer.

Röda rummet

Blå rummet
Det blå mötesrummet rymmer 6-8 personer. Rummet är utrustat med whiteboard, stolar och bord.

Gröna rummet
Det gröna rummet är ett samtalsrum med fem fåtöljer och ett litet bord (finns även whiteboard).

Gröna rummet

PDF med info om kostnadsfria lokaler m m.

Så här fungerar det!

Boka lokalen
En person som deltar i mötet ska utses som ansvarig och anger sina kontaktuppgifter vid bokning.

Tänk på att boka med marginal så att ni hinner förbereda mötet och avsluta i god tid om någon bokar efter er.

Gör så här:

1. Gå till fliken ”Boka möteslokaler”
  2. Välj en månad.
  3. Välj ett datum i kalendern.
  4. Klicka på rummets namn. En ny sida med ett formulär öppnas.
  5. Fyll i formuläret och klicka på ”Skicka bokningsförfrågan”.

Vi kontrollerar bokningen och hör av oss så snart vi kan. Om du har angivit en e-postadress när du bokar, så bekräftar vi oftast din bokning via e-post. Tänk på att kontrollera skräpposten om e-postbekräftelsen dröjer. Om du har bokat med kort varsel eller inte hör av oss inom en arbetsdag är det viktigt att du kontaktar oss.

Om ert möte börjar efter klockan 19.30 eller på helgdagar behöver mötesansvarige komma in till Föreningarnas Hus under våra öppettider för att få nyckel till rummet samt instruktioner och låna larmkort till bakre entrén. Behöver ni använda stora entrén mot gatan skall ni även låna en nyckel. Mer utförlig information om detta framgår i mailet som kommer efter att ni har bokat.

Fika till mötet
Kaffe och fika  kan ni beställa innan mötet i Husets Café, eller ta med själva. Det finns ett pentry i anslutning till caféet där ni har tillgång till porslin, kylskåp, diskmaskin, termosar samt vatten- och kaffekokare. Alkoholförtäring är ej tillåten i våra lokaler.

Trådlöst nätverk
Det finns ett trådlöst nätverk i Föreningarnas hus, användarnamn och lösenord finns angivet i lokalerna.

För mer information…

Hör gärna av dig om du har några frågor. Se Kontakt och Öppettider.