Konferensrum 1 och 2 är gemensamma konferensrum för föreningar som hyr lokal eller mikrokontor i Föreningarnas Hus. Konferensrummen ska användas för planering och administrativa möten, t ex års-, medlems- och styrelsemöte, personal/arbetsgruppsmöte, funktionärsutbildning, studiebesök.
Konferensrum 1
Standardutrustning
24 stolar
10 bord
Projektor
Möblering
Standardmöblering (enligt bild)
Konferensrum 2
Standardutrustning
7 stolar
2 bord
Möblering
Standardmöblering (enligt bild)
Att boka /avboka
En person som deltar i mötet ska utses som ansvarig och anger sina kontaktuppgifter vid bokning. Mötesansvarig ser till att vara informerad om larm och kontaktar Föreningarnas Hus expedition under våra öppettider om han/hon behöver information eller låna larmkort/nyckel.
Tänk på att boka med marginal så att ni hinner förbereda mötet och avsluta i god tid om någon bokar efter er. Ni ansvarar själv för att torka av borden och hålla ordning i rummen.
För att boka/avboka konferensrummen behöver du logga in. Surfa sedan till www.foreningarnashusorebro.se/boka-lokal
Kontakta expeditionen om du saknar inloggningsuppgifter.
Gör så här:
- Välj en månad.
- Välj ett datum i kalendern.
- Klicka på rummets namn. En ny sida med ett formulär öppnas.
- Fyll i formuläret och klicka på ”Boka”.
En automatisk bekräftelse skickas om ni anger en e-postadress när ni bokar. Får ni inget mejl vänligen kontrollera skräpposten. Föreningarnas Hus kontrollerar inte bokningar i Konferensrum 1 och 2.
Övrig information
Kaffe och fika kan ni beställa innan mötet i Husets Café, eller ta med själva. Det finns ett pentry i anslutning till cafét där ni har tillgång till porslin, kylskåp, diskmaskin, termosar samt vatten- och kaffekokare. Alkoholförtäring är ej tillåten.
Det finns ett trådlöst nätverk i Föreningarnas hus. Användarnamn och lösenord finns angivet i lokalerna.
Ni ansvarar för att lämna lokalen i gott skick, dvs torka av borden och möblera enligt standard. Ej iordningställd lokal eller skada på utrustningen debiteras extra på lokalhyran.