Cirkelrummet

Standardutrustning
6 hopfällbara vita bord
12 stolar
Whiteboard

Möblering
Ni kan välja att få rummet möblerat och återställt mot betalning.  Annars gäller att både föreningar och externa själva möblerar och återställer rummet till dess standardmöblering.

Standardmöblering (enligt bild) 12 personer.

Priser
Rabatt ges vid flera bokningstillfällen. Medlemmar i Örebro Föreningsråd får 10% rabatt på lokalhyran. Små föreningar kan kontakta oss angående prisuppgift:

Expedition i Föreningarnas Hus
Tele: 019-18 52 10
info@foreningarnashusorebro.se

Föreningar/organisationer inom civilsamhället:

Dag (08.00-17.00) 600 kr
Halvdag (08.00-12.30/12.30-17.00) 350 kr
Kväll (17.00-21.30) 350 kr
Påbörjad timme (08.00-21.30) 150 kr
Cirkel max 1,5-2,5 timme 300 kr

Externa:
Dag (8.00-17.00) 900 kr
Halvdag (08.00-12.30/12.30-17.00) 500 kr
Kväll (17.00-21.30) 800 kr
Påbörjad timme (08.00-21.30) 300 kr

Övrig utrustning
Mobil projektor kan hyras för 100 kr gång.
Dator  ingår inte som utrustning i mötesrummen.
Whiteboard pennor ingår.
Wifi Inloggning till trådlöst nätverk, ForeningarnasHus, lösenord: 019185210.
Adapterkonverterare för VGA-HDMI samt mac  går att kvittera ut i expeditionen.

Att boka/avboka
För att boka/avboka lokalen mejla info@foreningarnashusorebro.se eller  ring
019-185210. Vid avbokning senare än 7 dagar före bokat datum debiteras delar av eller hela beloppet.

Öppning och stängning
Om ert möte börjar efter klockan 19.00 (måndag-torsdag), efter 15.00 (fredagar) eller på röda dagar behöver mötesansvarige komma in till Föreningarnas Hus under våra öppettider för att få nyckel till rummet, instruktioner och låna låskort till bakre utgången.Sena deltagare kan använda ringklockan som sitter vid bakre utgången. Denna låter i området kring caféet.  Mer utförlig information om detta framgår i mejlet som kommer efter att ni har bokat.

Alla nycklar skall återlämnas senast tre vardagar efter bokning, annars skickas faktura på 3000 kr. Låskort skall återlämnas senast tre vardagar efter bokning, annars skickas faktura på 100 kr. Detta gäller om inte annat uttryckligt är överenskommit.

Efter bokning lämna nyckel och låskort i gröna postlådan som sitter på väggen vid bakre entrén. Vid utpasseringen, tryck på nyckelsymbolknappen för att öppna dörren och se noga till att den går i lås.

Fika
Fika gärna i caféet men var för övrigt i den lokal ni bokat (såvida ni inte kommit överens om annat med husvärdarna). Husets Café tar gärna emot fikabeställningar, ring 070-798 64 74 eller mejla cafe@foreningarnashusorebro.se. Avbokning av fikabeställningar görs direkt till caféet.

Pentry finns i cafélokalen om ni vill göra eget fika. Där finns både kyl, kaffekokare, termosar och porslin mm men inte kaffefilter. Använd bara vattenkokaren i Cafélokalen, annars går proppen. Skall ni bli många deltagare tag med engångsartiklar i reserv.

Städning
Ni ansvarar för att lämna lokalen i gott skick, dvs torka av borden och möblera enligt standard.

Torka av borden och återställ möblering till standard. Eventuell sopa golvet. Sudda whiteboarden, ta med allt ert material och källsortera eventuella sopor i pentryt. Då sopsäcken är full ska den tas ut till soprummet. En ny sopsäck finns i pentryt. Större mängder sopor skall källsorteras i soprummet som finns i tunneln ut mot gatan. Nyckeln till lokalen går dit. Städmaterial finns i vita skåpet mittemot toaletterna i caféet.

För  extra städning och eventuellt återställande av lokalen till standardmöblering debiteras 300 kr påbörjad timme. Kostnad för skadegörelse på lokalen eller på inventarier debiteras faktisk kostnad.

Övrig information
Toaletter finns två stycken i cafélokalen som alltid är öppna.  Nyckeln till möteslokalen går även till toaletterna vid stora entrén och handikapptoaletten som alltid är öppen kväll och helg.

Gräns för antal personer i lokalen står i bokningssystemet och skall respekteras. Detta av säkerhetsskäl, t ex brandrisk såväl som trivselfaktor då exempelvis syret inte räcker till.

Ljudnivån skall vara så andra i huset inte störs.
Alkoholförtäring är inte tillåten i Föreningarnas Hus gemensamma lokaler.
Allergivänligt hus där alla skall kunna vistas, använd därför inte starka dofter. Djur är ej tillåtet i huset, ledarhundar undantages.
Stölder och inbrott är ett återkommande problem, ha därför uppsikt över era värdesaker.
Kort sagt – uppträd i lokalerna med respekt och hänsyn till alla andra.

Brandföreskrifter/ säkerhet
Det finns information vid entrén var brandsläckare är utmarkerade i huset. Brandfilt finns vid entrén och i köket i caféet. Ett första hjälpen kitt finns i expeditionen och i kopieringsrummet.

Om brandlarmet ljuder, med en ihållande hög ringsignal, ta er till närmsta utrymningsväg. De är grönmarkerade med pilar på utrymningsplanen.

Ta er därefter till återsamlingsplatsen i hörnet av Slottsgatan/Fredsgatan och vänta där tills ni får besked från räddningstjänsten eller utrymningsledare innan ni går tillbaka till huset.