Kalendarium

Våren 2019

Kurser, temakvällar & dialogmöten 2018

Örebro Föreningsråd erbjuder föreningsutveckling inom olika områden i samarbete med Örebro kommun, studieförbund m fl.  Ladda ner kalendariumet här!

MAJ

21/5. Integrationskväll
Tisdag 21 maj kl. 18:00.  För volontärer och ledare på språkcaféer i Örebro. Få nya idéer till ert språkcafé! Den 21 maj tar Naturskyddsföreningen med oss till Varbergaskogen för att visa på fler sätt att göra språkcafé och träna svenska i naturen. Frågor/Anmälan? Kontakta Anette Valdemarsson via telefon 070- 749 92 17 eller e-post anette@orebroforeningsrad.se. Läs mer i inbjudan här!

22/5. Välkommen på vårfest i återbrukets anda
Onsdag 22 maj kl. 17:00. Varmt välkommen till vårfest med; trevlig samvaro, tävlingar, underhållning, utställningar, samt försäljning av återbrukade och/eller begagnade kläder, accessoarer med mera. Anmälan och/eller frågor: via epost: tina.fingal@orebroforeningsrad.se eller ring/sms 0703061234. Läs mer i inbjudan här!

JUNI

JULI

Hösten 2019

AUGUSTI

27/8. Nätverk Trygghetsfrämjande
Tisdag 27 augusti kl. 18:00-20:30. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

SEPTEMBER

11/9. Speeddating
Onsdag 11 september kl. 17:00-19:00. Mer information kommer inom kort.

12/9. Anställda i det civila samhället
Torsdag 12 september kl. 11:30-13:30. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

12/9.Landsbygdsföreningar
Torsdag 12 september kl. 18:00-20:00. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

17/9. Styrelsen ett vinnande lag
Tisdag 17 september kl. 18:00-21:00. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

18/9. Nätverk etniska idéburna
Onsdag 18 september kl. 18:00-20:00.  Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

24/9. Styrelsen ett vinnande lag
Tisdag 24 september kl. 18:00-21:00. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

30/9. Revisorsutbildning
Måndag 30 september kl. 18:00-21:00.  Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

OKTOBER

2/10. Politikerdialog
Onsdag 2 oktober kl.18:00-20:00. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

7/10. Förtroendevalda
Måndag 7 oktober. Mer information kommer inom kort.

7/10. Grundläggande föreningskunskap del 1/4
Måndag 7 oktober kl. 18:00-20:30 . Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

9/10. Speeddating
Onsdag 9 oktober kl. 17:00-19:00. Mer information kommer inom kort.

9/10. Agenda 2030 och civilsamhället
Onsdag 9 oktober kl. 18:00-20:00. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

15/10. Valberedningsutbildning
Tisdag 15 oktober kl. 18:00-21:00. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

21/10. Grundläggande föreningskunskap del 2/4
Måndag 21 oktober kl. 18:00-20:30 . Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

NOVEMBER

5/11. Grundläggande föreningskunskap del 3/4

Tisdag 5 november kl. 18:00-20:30 . Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

6/11. Motivera Ideella i samarbete med ÖLIF
Onsdag 6 november kl. 18:00-20:30. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

12/11. Ledarskapsutbildning
Tisdag 12 november kl. 18:00-21:00. Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

13/11. Speeddating
Onsdag 13 november kl. 17:00-19:00. Mer information kommer inom kort.

19/11. Grundläggande föreningskunskap del 4/4
Tisdag 19 november kl. 18:00-20:30 . Plats Ateljén i Föreningarnas Hus. Mer information kommer inom kort.

20/11. Nätverk för anställda
Onsdag 20 november.  Mer information kommer inom kort.

P.s. Det går också bra att anmäla via telefon 019 -18 52 10 eller anmalan@foreningarnashusorebro.se